This course is compulsory and designed for fifth semester students. The method used for
this course is a combination of Case study based learning and project based learning. At
the end of this course, students are expected to understand about the principles of
ethics in education. In addition, they may produce reflective papers and academic
articles.
- Pengajar: F ARI ANGGRAINI SEBAYANG
Template Standar Modul eLearning Unsrat ini dibuat sebagai acuan pembuatan modul-modul eLearning matakuliah di Universitas Sam Ratulangi. Template ini dikembangkan oleh Lembaga Pembinaan dan Pengembangan Pembelajaran (LP3) Unsrat dengan tujuan untuk menyeragamkan dan memberi standar minimum dalam pengembangan modul eLearning sehingga memudahkan untuk dievaluasi.
- Pengajar: Jultje Rattu
Template Standar Modul eLearning Unsrat ini dibuat sebagai acuan pembuatan modul-modul eLearning matakuliah di Universitas Sam Ratulangi. Template ini dikembangkan oleh Lembaga Pembinaan dan Pengembangan Pembelajaran (LP3) Unsrat dengan tujuan untuk menyeragamkan dan memberi standar minimum dalam pengembangan modul eLearning sehingga memudahkan untuk dievaluasi.
- Pengajar: DEWI CHRISTA KOBIS
Template Standar Modul eLearning Unsrat ini dibuat sebagai acuan pembuatan modul-modul eLearning matakuliah di Universitas Sam Ratulangi. Template ini dikembangkan oleh Lembaga Pembinaan dan Pengembangan Pembelajaran (LP3) Unsrat dengan tujuan untuk menyeragamkan dan memberi standar minimum dalam pengembangan modul eLearning sehingga memudahkan untuk dievaluasi.
- Pengajar: Jultje Rattu
Mata Kuliah Semiotika ini pada dasarnya adalah untuk menjelaskan serta memberi pemahaman mengenai apa sebenarnya yang di maksud dengan semiotika sebagai ilmu.
- Pengajar: Jultje Rattu
This course gives students explanations and understanding about English Grammar from theoretical and practical perspectives. It deals with the use of English structure from its aspect viewpoints such as the uses of tenses, parts of speech, passive voices, etc.. The usages are then related to their contextual and real-life uses by the users. It is hoped that by understanding the use of English Grammar both from theoretical and practical usages, students can use the grammar properly and contextually.